25 maj 2010

Jan Weiler " Mein Leben als Mensch"


Jan Weiler regularnie pisuje do niemieckiej gazety. Wypożyczona przeze mnie książka jest wyborem jego najlepszych tekstów, które ukazały  się w prasie. Przeczytałam przed chwilą, a już trudno mi sobie przypomnieć o czym pisał w tych felietonach. Wiele (jeśli nie wszystkie)  z tych tekstów autor napisał na podstawie i w nawiązaniu do rodziny, inspiracje czerpał obserwując dzieci i żonę.
Nie straciłabym nic, nie czytając tych krótkich form.

Jeśli już przy Weilerze jestem - to wspomnę, że i była ciekawa, i lekka, i mi się podobała jego inna książka: Maria ihm schmeckt's nicht. Opowieść o perypetiach jakie niesie ze sobą wżenienie się we włoską rodzinę. 

Moja ocena: 3/6

P.S. Jeśli chodzi o krótkie formy na niemieckim podwórku - wolę jednak Vladimira Kaminera ...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz