17 maj 2010

Moje książkowe podróże


visited 53 states (23.5%)
Create your own visited map of The World


Mapa przedstawia moje "podróże literackie". Powstała przy okazji i w nawiązaniu do czytelniczego wyzwania: literatura peryferyjna. Uczestnicy wyzwania również mieli takie indywidualne mapki. Mam nadzieję, że kiedyś cały świat będzie przeze mnie "wyczytany".

Dany kraj można uznać za zaliczony, jeśli się przeczytało chociaż jedną książkę pisarza pochodzącego z tego kraju. U mnie głównym kryterium jest miejsce urodzenia autora. Niektóre przypadki jednak traktuję indywidualnie - Amelie Nothomb raczej trudno przypisać do literatury japońskiej.

Książki z egzotycznych krajów to wspaniała okazja poznania dalekich krain i poszerzenia wiedzy o świecie. Mogą także zachęcić do podróży w inne zakątki świata.

Zapraszam do podróżowania w nieznane!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz