6 lis 2010

Jean-Paul Sartre "Przy drzwiach zamkniętych"




To już moje kolejne spotkanie z francuskim egzystencjalistą. Za każdym razem jednak obawiam się, że utwór okaże się trudny w odbiorze.
Przeczytałam sztukę teatralną, wydaje mi się, że na scenie też to dobrze wygląda i warto obejrzeć ten miniutwór dramatyczny.

Ines, Estelle i Garcin zostają wprowadzeni do tego samego pokoju. Nie wiadomo - dlaczego akurat te 3 przypadkowe osoby zostają zamknięte w pokoju i muszą ze sobą spędzić trochę czasu. Dlaczego zostają na siebie "skazani"? Starają się rozwikłać zagadkę, opowiadają o swoim życiu, o tym, co robili przedtem - chcąc dowiedzieć się co ich łączy i co ich czeka.

To właśnie z tej sztuki pochodzi cytat "piekło to inni".
Czytało mi się dobrze.
Moja ocena: 4,5/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz